Dobre maniery to ważna cecha każdego dobrego kelnera, który udaje się na szkolenia kelnerskie. Takie maniery obejmują nawiązywanie kontaktu wzrokowego, uśmiechanie się, bycie uprzejmym, wyciąganie krzeseł, gdy jest to właściwe, słuchanie i zawsze stawianie interesów klientów ponad własnymi.
Przyjazność przejawia się w prawdziwym szczęściu, że klient jest tam. Kelnerka która ukończyła szkolenia kelnerskie rozumie, że jest odpowiedzialna za wrażenia kulinarne klientów i że jej zachowanie ma wiele wspólnego z tym, aby to doświadczenie było dobre. Przyjazność przejawia się w tonie jej głosu, słowach, których używa i sposobie, w jaki się zachowuje.
Świetny kelner to zorganizowany kelner – wszystkie szkolenia kelnerskie Ci to powiedzą. Niezależnie od tego, czy jest za ladą, czy między stolikami, kelner musi być w stanie terminowo zarządzać zadaniami i dostarczać jedzenie, napoje i obsługę we właściwym czasie. Jest to szczególnie ważne w godzinach szczytu aktywności kelnerskiej i kucharskiej w Warszawie.